V naší mateřské škole usilujeme o všestranný a harmonickýrozvoj dětské osobnosti pestrými aktivizujícími formami, které rozvíjejí děti po stránce duševní i tělesné a uspokojují jejich potřeby.
Vedeme je a motivujeme k poznávání života a světa kolem sebe, především přírody, a to v jednotlivých ročních obdobích. Tím umožňujeme dětem rozvíjet schopnost vnímat svět pomocí všech smyslů. Hledat a objevovat taje a krásy přírody, abychom vzbuzovali zájem o přírodu a probouzeli úctu k životu.
Usilujeme o to, vést každé dítě v souladu s jeho přirozeným vývojem, plynule, s přiměřenou a postupně narůstající náročností a průběžně mu zajišťovat odpovídající podporu v rozvoji a učení.
Dále usilujeme i o to, aby děti získaly návyk pracovat, byly trpělivé, tvořivé, iniciativní a dokázaly respektovat své okolí. Učíme je to na činnostech, které děti baví, protože mají smysl a dávají jim prostor pro vlastní rozhodování, neboť především vlastním prožitkem se dokáží nejvíce naučit.
Pro naši MŠ je obsah školního vzdělávacího programu „ Rok v mateřské škole“ shrnut do čtyř integrovaných bloků, které vychází z podmínek a prostředí, ve kterém se MŠ nachází.
Časová dotace pro jednotlivé činnosti denního režimu je stanovena pouze rámcově. Konkrétní realizace vycházejí z příprav v závislosti na třídních výchovně vzdělávacích plánech, okamžitých potřeb dětí, ale i nahodilých situací, kterých můžeme ve výchovně vzdělávací práci využít. Pevné časové vymezení je stanoveno pouze pro stravování a odpočinek v závislosti na zdravém vývoji dětí.
Naším cílem je pracovat tvořivě, hledat nové přístupy a postupy jak děti zaujmout. Volíme hry a činnosti, které musí vycházet a souviset s přirozenými činnostmi člověka, vycházet z blízkého a důvěrně známého prostředí a okolí.
Etickou a morální výchovu vnášíme do všech činností během dne a zaměřujeme se na formování vlastností vyjadřujících vztah dítěte k:
Veškerá snaha všech zaměstnanců naší mateřské školy, směřuje k tomu, aby zde bylo dítě šťastné a spokojené a tím byly vytvořeny podmínky ke spokojenosti a klidu rodičů. Máme na mysli zásadu J. Amose Komenského, že na základě viděného, slyšeného, ale především poznaného vlastní činností, získává dítě znalosti.
Denní režim se může individuálně upravovat podle možností a potřeb dětí, počasí či provozních podmínek MŠ.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|